През новата учебна година и второкласниците ще имат целодневно обучение. Предвижда се поетапно това да се въведе до 7-ми клас. В концепцията за училищното образование е залегнало да има задължителна двугодишна предучилищна подготовка и да отпаднат оценките от 1-ви до 3-ти клас. Просветният министър Сергей Игнатов представи концепцията за основните принципи и иновативни моменти в законопроекта за предучилищното и училищното образование. Игнатов увери, че ще бъдат продължени най-добрите традиции в българското образование, но съобразени със света, в който живеем. "Концепцията е насочена към детето и ученика. Те да бъдат в центъра на образователния процес", каза още министърът.
С тази цел родителската общност и учениците ще участват със съвещателен глас в обществените съвети на детските градини или училищата. Ще участват и представители на общините, на бизнеса. Законопроектът си поставя за цел да задържи, колкото се може по-голям брой деца в училище. С тази цел се въвежда задължителният обхват на 5-годишните, целодневното обучение. Като акцент се разглежда грижата за училищата в по-малките населени места. В този смисъл се предвижда възможността с помощта на общините да се създадат училища до 10 клас. Предвижда се обучението след 10-ти клас да може да се прекъсва за две-три години и след това да се продължи втория гимназиален етап.
Оценката от външното оценяване - първи, четвърти, седми и десети клас и държавните зрелостни изпити служат за кандидатстване в по-горен етап. След десети клас децата имат възможност вече по собствен избор на профилирано обучение. Или продължават докрай в училището, в което учат, или си избират профилирано обучение в друго училище - професионално или някакво друго.
Заместник-миннистър Милена Дамянова съобщи, че МОМН обмисля придобиването на шофьорска книжка да става само след завършен първи гимназиален етап, т.е. след завършен 10 клас.
БГНЕС
http://www.thevoice.eu
______________________________
С тази цел родителската общност и учениците ще участват със съвещателен глас в обществените съвети на детските градини или училищата. Ще участват и представители на общините, на бизнеса. Законопроектът си поставя за цел да задържи, колкото се може по-голям брой деца в училище. С тази цел се въвежда задължителният обхват на 5-годишните, целодневното обучение. Като акцент се разглежда грижата за училищата в по-малките населени места. В този смисъл се предвижда възможността с помощта на общините да се създадат училища до 10 клас. Предвижда се обучението след 10-ти клас да може да се прекъсва за две-три години и след това да се продължи втория гимназиален етап.
Оценката от външното оценяване - първи, четвърти, седми и десети клас и държавните зрелостни изпити служат за кандидатстване в по-горен етап. След десети клас децата имат възможност вече по собствен избор на профилирано обучение. Или продължават докрай в училището, в което учат, или си избират профилирано обучение в друго училище - професионално или някакво друго.
Заместник-миннистър Милена Дамянова съобщи, че МОМН обмисля придобиването на шофьорска книжка да става само след завършен първи гимназиален етап, т.е. след завършен 10 клас.
БГНЕС
http://www.thevoice.eu
______________________________
˙·٠•● ˙·٠•● ˙·٠•● ˙·٠•● ˙·٠•● ˙·٠•●
Go on and pull me under, cover me with dreams, love me mouth to mouth, now you know I can't resist 'cause you're the air that I breathe...
˙·٠•● ˙·٠•● ˙·٠•● ˙·٠•● ˙·٠•● ˙·٠•●
˙·٠•● ˙·٠•● ˙·٠•● ˙·٠•● ˙·٠•● ˙·٠•●